Kakav si kršćanin? https://blog.dnevnik.hr/haleluja

nedjelja, 30.10.2005.

Nedjelno bogoslužje: zjevanje ili pjevanje?

Nedjelja je po prirodi stvari dan intenzivnih duhovnih događanja. Barem kod onog dijela kršćanske populacije koja izabire da nedjeljom redovno odlazi na bogoslužja. Za mene je to svakako važan dan, ali ne iz neke tradicije ili obaveze prisustvovanja, već iz jednostavnog razloga da me raduje nedjeljno jutro provesti slaveći Gospodina i slušajući Riječ Božju.

Ne znam koliko je vas, dragi čitatelji, imalo priliku zamjeniti suhoparnu liturgijsku misu sa Duhom nadahnutim bogoslužjem uz pjesme slavljenja i okrijepljujuću propovijed? Koliko znam, u Hrvatskoj to uglavnom rade crkve reformirane baštine, te jednim dijelom neokatekumeni u rimokatoličkoj crkvi.

Jedno od glavnih pitanja s kojim sam se susreo, a mislim da se s njim susreće svatko tko po prvi puta upoznaje kršćanstvo je: dali je krščanstvo dosadno, zastarjelo i nevažno?

I sam sam, dok sam još bio uvjereni ateist, tragajući za Istinom u nastojanju da spoznam što to ljudi nalaze u religiji bio u prilici prisustvovati različitih vjerskim obredima. Znatiželja i događaji su me tijekom godina odveli u nekoliko različitih crkava gdje sam imao prilike slušati propovjedi često sasvim različitih govornika. No, nisam tu doživio ništa više od ugodnog i nostalgičnog ozračja koji odišu mnoge stare crkvene građevine.

Čak sam nekoliko puta u onim nemirnim ratnim vremenima čuo s propovjedaonice i takve stvari od kojih bi se zacrvenio svaki dobro odgojeni obraz bez obzira na vjersko opredjeljenje. No, bila su to nemirna vremena, a kako su svečenici ipak samo ljudi, tu sam nedosljednost i odstupanje od Kristoog nauka tada bio sklon promatrati kao sitnu i privremenu devijaciju zbog koje ne treba suditi čitavoj crkvi.

Nešto kasnije pohađao sam i vjeronauk u jednoj velikoj crkvi, no nisam ga završio. Tu jednostavno nije bilo ničega za mene, no ipak me nešto navodilo da se stalno iznova vračam i upoznajem krščanstvo. Tako sam krenuo i na kateheze koje su održavali Neokatekumeni. Bilo je to ugodno iskustvo, pojačano možda dijelom i činjenicom da je glavnu riječ vodio mladi bračni par koji sam već otprije poznavao i simpatizirao. Moram priznati da sam tu možda po prvi puta doživio Božju riječ kao nešto stvarno i privlačno, no čak ni to nije bilo dovoljno da me zadrži. Krščanstvo je, barem što se mene ticalo, i dalje bilo dosadno, preozbiljno i nestvarno.

Konačno, nakon nekoliko godina tijekom kojih nisam ništa poduzimao za svoj duhovni razvoj, Bog je zaključio da sam spreman da krenem dalje i doveo me na jedan izniman i kvalitetan tečaj za upoznavanje krščanstva. Prva lekcija zvala se upravo: dali je krščanstvo dosadno, nevažno i zastarjelo? No začudo, ovoga puta nisam kući otišao prazna srca. Ovaj put sve je bilo drugačije. U crkvi u koju sam došao slušati tečaj ljudi su bili drugačiji nego što sam navikao. Bili su veseli, nasmijani, puni obzira i pažnje. Kasnije sam naučio da je to normalno krščansko ponašanje u crkvama u kojima je prisutan i djelatan Duh Božji, no tada sam bio istinski iznenađen.

Završivši tečaj želio sam nataviti dalje. Crkva u kojoj sam pohađao tečaj nije bila rimokatolička, no iskrenost i jasnoča nepatvorene Božje rijeći navela me da poželim ostati u toj crkvi i zajedno s tim ljudima postati učenik našeg Gospodina Isusa Krista. Godinu dana kasnije, moj sinčić izražava želju da vidi gdje to njegov tata odlazi svake nedjelje, te najmanje jednom tjedno. Poveo sam ga i danas se i on veoma raduje odlasku u crkvu. Razlog tome nije samo taj što je tamo stekao nove prijetelje, već i zbog toga što pohađa nedjeljnu školu u našoj crkvi, gdje ima priliku na djeci pristupačan način upoznavati Boga i Njegovu neizrecivu ljubav prema svem stvorenju.

Dok ovo pišem, Gospod je dotakao i srce moje supruge te je ohrabrio je da započne pohađati isti onaj tečaj koji je mene doveo u nježno naručje našeg spasitelja.

Uistinu, sada s lakočom mogu posvjedočiti da je, na slavu Božju, Krščanstvo doista istinito, doista važno i da ni najmanje nije dosadno, već je štoviše i nakon dvije tisuće godina jednako svježe i moderno kao u Isusovo vrijeme...

Poučen iskustvom, preporučio bih svakome kome se na nedjeljnoj misi zjeva od dosade pokušaj upoznavanja krščanstva iz nekog drugog, Bogu ugodnog kuta. Možda, na primjer, odlaskom u neku od manjih krščanskih crkava koje poučavaju neizmjenjeno i istinito Evanđelje Isusa Krista?

30.10.2005. u 22:54 • 3 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>



Komentari da/ne?

Opis bloga

Ako osjećamo odbojnost prema pitanju "kakav si kršćanin?" ili ako ga držimo suvišnim i nepotrebnim, znači li to da bi nas iskren odgovor na ovo pitanje - optužio?



ne želite javno komentirati
ili želite čuti više?
pišite na:
zoki.bijelic@gmail.com

Zadnji postovi...

Licemjerje modernih farizeja
Umiranje iznutra...
Kome vjerovati?
Odvojeni od stada?
Kamo ideš čovječe?
O nepovredivosti braka
Poznaješ li Ljubav?
Poezija: Ti si Kriste moja nada
Žudnja za neuhvatljivim
Vrijeme zbunjenosti
Nesnošljiva tolerancija
Koga Bog ljubi?
Tko su baštinici neba?
Epitaf ili čemu živjeti?
35 pitanja: kakav si kršćanin?
Poezija: Ispod ovog plavog neba
Poezija: Trebam te
Poezija: Čarolja predvečerja
Poezija: Neposluh trnjem ovjenčan
Video: Posljednja "Mosorijada"
Video: Što je Bogu smješno?
Poezija: Tebi uz koju se budim sretan
Poezija: Smiluj se Gospode
Poezija: Ne plaći majko
Poezija: Hodočasnik
Poezija: Dok gasne posljednja zraka sunca drhtim na proplanku sjećanja
Poezija: Ljubiš li me?
Poezija: Kušnja
Poezija: Brat
Poezija: Moj Kralj
Poezija: Spokoj
Poezija: Terra Incognita
Poezija: Povratak kući
Poezija: Intermezzo
Prezaposleni i umorni (4): Duhovno savjetovanje
Prezaposleni i umorni (3): Odvojeni od stada
Prezaposleni i umorni (2): Odložimo jaram zloga!
Prezaposleni i umorni (1): Čiji jaram nosimo?
Pogled na Gospodina
U koga stavljamo pouzdanje?
Što doista znači duhovno pasti?
Podnositi nevolju iznad naših snaga
Dragocjena Kristova krv
Razmišljanja o poslanici- Rim.5
Razmišljanja o poslanici- Rim.4:18-21
Razmišljanja o poslanici- Rim.3
Razmišljanja o poslanici- Rim.2:5b-29
Razmišljanja o poslanici- Rim.1:24-32
Razmišljanja o poslanici- Rim.1:18-23
Razmišljanja o poslanici- Rim.1:1-15
Razmišljanja o poslanici Rimljanima - Uvod
Bogu si posebno drag
Tolerancija je...?
"Šaljem,evo,svog anđela pred tobom"
Mudrost i pravednost u kršć. življenju?
Što uistinu dajemo Bogu?
U zajednici valja misliti na Krista
Snaga iskrenosti 2
Zbližavanje s Isusom
Život u zajedništvu
Pravo znanje o Isusu
Stvaranje odnosa: prijateljstvo
Tražite dobro, a ne zlo
Bujice žive vode
Tri pokazatelja predanosti
Pripremanje mjesta za Gospodina
Tko je Sveti Duh?
Kakav si kršćanin?
Iskrenost
Bog je bog reda
Razmotrite svoje putove
Smisao i svrha kućnih grupa
I sitno je bitno
Budi katalizator pozitivne promjene
O Darovima Duha
Biti odgovoran
Božje remek djelo
Most prema životu
Kako najbolje iskoristiti prigode?
Čije je Kraljevstvo nebesko?
Budimo samilosni
Blic-pogled na molitvu: Zdrava zajednica i zdrav brak
Ogovaranje naše svagdašnje
Crtice o kršćanskom življenju
7 činjenica o vršenju Božje volje
Nevidljivi u gomili
Zahvaljivati Bogu
Ne boj se, samo vjeruj!
Umijemo li vjerno slijediti poslanje?
Snaga iskrenosti
Svladani Božjom ljubavlju
Snaga za život
Ulazak u Božju blizinu
Dva stiha
Sazrjevanje za služenje drugima (2)
Sazrjevanje za služenje drugima (1)
Pismo Oca, Boga svemogućega
Što pokreće ljudska srca?
Odnosi u Crkvi Božjoj
Kome više vjeruješ -sebi ili Bogu?
O braku...
Čime se hranimo?
O molitvi...
Vjerovati Bogu (ili razmišljanje o prioritetima)
Tko je lud, a tko zbunjen?
Kome vjerovati?
Svjetovne stvari
Nekoliko davno zapisanih misli...
Volimo svoje bližnje
Homoseksualci: heroji ili žrtve?
Ekumenizam
Ljudske zvijeri
Kako im ukazati na Njega?
Kako tumačiti Bibliju?
U kojeg boga vjeruješ?
Živa vjera: protestanti ili katolici?
Moramo li se mrziti?
Preneseno: Ugodan dan
Svjedočiti o Kristu?
Povratak u budućnost
Kršćanstvo: nevažno, nevjerodostojno, kruto?
Biti kršćanin je...?
Što je privlačnije: požuda ili smrt?
Dobro staro 'unutra-van'
Nedjeljno bogoslužje: zijevanje ili pjevanje?
Ljubiti Krista?
Zbunjeni cvijetak

Linkovi...